[Dissonantia] Hur det blir

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Aug 6 14:09:47 PDT 2004

Hej på er!

Nu har jag sammanfattat läget lite grand för mig
själv, och enligt de senaste mailen jag har fått ser
läget ut som följer: vi har tre sopraner, en alt, en
tenor och en bas som är villiga att ställa upp på att
sjunga på bröllopet. Det är inte vad jag skulle vilja
kalla en tillfredsställande mängd folk. Mao, för att
skicka iväg en så pass liten grupp måste vi lägga ner
en oerhörd tid på att repa in repertoaren ordentligt,
för i tre stämmor kommer det inte att finnas någon att
luta sig mot. Logistik och uppsjunging har också löst
sig, men jag saknar någon som kan vicka för mig på
plats, och det känns inte heller så bra.

Kort sagt (för jag måste tillbaka till jobbet), som
läget nu ligger tycker jag inte att vi ska ta på oss
det här uppdraget. Visst, det skulle vara jätteroligt,
men det känns inte som om vi kan garantera att
framträdandet blir bra, och det är trots allt ett
bröllop vi pratar om här: brudparet kommer att minnas
den dagen i resten av sina liv, och då vill man ju ge
sitt allra bästa, eller hur?

Jag kommer att skriva till Malin Å (bruden) i helgen
och tacka nej, och hoppas att hon kan hitta någon
annan som kan uppträda. Jag hoppas att ni alla tycker
att det är okej.

Varma och nyklippta hälsningar,

Sara

___________________________________________________________ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!  http://uk.messenger.yahoo.com