[Dissonantia] Startbesked och bön om hjälp

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Aug 24 16:58:07 PDT 2004

Hej på er, allihop!

Jag hoppas att även slutet av sommaren har varit
trevligt, trots en alltför tidig höst (mina källor
säger att det var frost inatt...), och att ni har
hunnit vila upp er hjälpligt i alla fall.

Typiskt nog har mitt måndagsschema de närmaste
veckorna blivit en smula uppbokat, så jag är rädd för
att körstarten får vänta till den 13:e september. Ber
om ursäkt, men törs nästan utlova en pigg och
inspirerad körledare under resten av hösten som
kompensation. I vanlig ordning tänkte jag föreslå att
vi börjar lite lugnt med en planeringssession den
13:e, kombinerat med lite stillsamt sjungande. Till
dess ber jag att ni alla funderar lite på vad ni vill
sätta för mål för körens räkning den närmaste
terminen, och ta med alla sångförslag som ni sitter
på. Jag har några idéer själv, men ju mer input, desto
bättre.

Lina, har vi någon fikaperson uppbokat till den
måndagen, tro?

Som synes på ämnesraden ovan är detta även ett
mailledes rop på hjälp. Tja, eller åtminstone en
förfrågan: Engelska institutionens English Society
hade tänkt att dra ihop en kör för att hjälpa till att
välkomna nya A-kursstudenter till institutionen, men
rekryteringsprocessen går milt sagt trögt... Än så
länge har vi fått ihop en bas, två sopraner och en
alt. Med tanke på att de sånger vi hade tänkt sjunga
är Pastime och Come Again, dvs sånger som ni,
åtminstone teoretiskt sett, är oerhört välbekanta med,
tänkte jag fråga om några av er kan tänka er att
ställa upp och skråla lite i alla oambitiösitet. Alla
stämmor är välkomna! Jag har fått löfte om att man
inte behöver vara gammal student hos oss, eller ens
intresserad av språk för att få vara med, så där finns
inga ursäkter. ;-)

Skulle ni vara intresserade av att hjälpa till, så
tänkte vi öva lite snabbt nu på fredag (mer info
följer till folk som anmäler intresse), och sedan äger
själva sjungandet rum på måndag runt sjusnåret i
SVC(vanlig körtid, alltså). I utbyte utlovas
delaktighet i de förfriskningar som Eng. Soc. bjuder
på, samt er körledares eviga tacksamhet. Behöver dock
veta snart om någon kan ställa upp, så hör av er!

Det var allt för min del. Ta hand om er, och simma
lugnt!

/Maestra

___________________________________________________________ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!  http://uk.messenger.yahoo.com