[Dissonantia] Terminens sistaste körmail

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Dec 14 13:21:02 PST 2004

Hej på er!

Och tack för igår. För er som inte var närvarande kan
meddelas att vi hade en trevlig terminsavslutning med
sång och skratt och en massa god mat. En frågesport
blev det också, i vanlig ordning, med mycket jämna
resultat. De flesta lag hamnade på runt 5 poäng.
Grattis!

Lite allmän info: som Lina skrev i sitt mail kommer
vårterminen att börja den 10:e januari igen. Om ni
föredrar kan vi gå tillbaka till att börja klockan sju
prick, eftersom min favoritledare, vars gympapass jag
alltid går på innan kören, att vara mammaledig ivår,
så jag kan hinna till sju igen. Omröstning
efterfrågas, men tills beslut fattats antar vi att vi
ses kvart över sju den 10:e.

Vi kommer att diskutera önskemål beträffande repertoar
och dyl. till fikat på första körrepet. Leta gärna
bland gamla noter och se om ni hittar något ni skulle
vilja ta upp. Annars har jag (som sagt) en hemsk massa
skojiga spanska visor som jag tänker slänga på er.
Dessutom har ett par gamla visor (t.ex. Margot)
efterlysts och de kommer med all säkerhet tas upp
igen. De utav er som inte har hört Margot tidigare och
som känner sig ambitiösa kan kika in på hemsidan och
lyssna igenom den en gång, så at ni vet hur den låter.

I övrigt vill jag meddela att jag tänker sätta ett
rekryteringsstopp tills vidare, i alla stämmor utom
tenoren. Detta för att ge oss en chans att sjunga ihop
oss ordentligt i vår nuvarande konstellation, och på
så sätt göra det lättare för senare rekryteringar att
komma in i väletablerade stämmor. Undantaget för
tenorstämman beror naturligtvis på körens brist på
tenorer (Henrik kommer vad jag förstår inte att ha
möjlighet att fortsätta), så där får ni gärna söka med
ljus och lykta. Men, alltså, inga fler sopraner, altar
och basar för närvarande. Framåt våren kan vi kanske
överväga att ta in fler, men det beror på hur det
känns då.

I läxa över jullovet får ni alla i uppdrag att sjunga
mycket julsånger och ta det riktigt lugnt. Även glögg,
pepparkakor och lussekatter rekommenderas varmt!

Kram på er alla, och trevliga helger!

Sara