[Dissonantia] Veckans körmail: inför gudstjänst och picknick

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Juni 8 10:00:44 PDT 2004

Hej på er!

Och tack för igår. Tappert av er att ta er igenom
regnet till kyrkan - det visar på sann lojalitet! ;-)

Nå, här kommer kom-ihåg-listan inför söndagen.

Ta med er:

* noter (Ecco, NiTM och Den Blomstertid/All Världen)
* svart pärm/mapp

Ta på er:

* hela, rena kläder, helst i ljusa färger

Vi samlas 9:00 (*piiip!*) i flygelsalen i
Eriksbergskyrkan för att värma upp rösterna och dra
igenom starterna. Kom i tid!! Vi har inte mycket tid
att leka med. Exakt låtordning och när vi ska sjunga
får ni veta så fort jag har gjort upp om det med
prästen och kantor.

Inför måndagen, sedan, kom ihåg att det är
knytis-picknick som gäller. Vi kan väl träffas klockan
sju (utan akademisk kvart, alltså) utanför kyrkan och
se om vädret tillåter oss att vara ute, eller om det
är inomhus som gäller. Om vädret ser lovande ut får ni
gärna ta med er filtar, så blir det lite mer bekvämt.

Skicka ett mail till listan och berätta vad ni tänker
ta med er på måndag, så att vi inte sitter där med
femton olika sorters bröd, och inget mer. Jag föregår
härmed med gott exempel och meddelar att jag tänker ta
med mig någon sorts vegetarisk paj (förmodligen
fetaost och tomat, om jag hittar receptet).

Kom förresten ihåg att inte ta med er för mycket mat -
om alla tar med sig så att alla ska kunna äta sig
mätta på varje rätt, får vi äta tills det sprutar ur
öronen på oss.

Någon får gärna ta på sig att köpa papptallrikar och
bestick, istället för att ta med mat. Dricka står var
och en för själv.

Jag tror att det var allt från mig för den här gången.
Ta hand om rösterna nu, så ses vi på söndag!