[Dissonantia] Körmail

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons May 19 10:10:14 PDT 2004

Hej på er!

Regn och rusk och våren tycks ha försvunnit. Men -
lycka och fröjd - de veckoliga körmailen ramlar ändå
in i era inlådor! Tur att det finns något man kan lita
på. ;-)

I måndags (17 maj) fortsatte vi att titta på Deo
Gratias, och kom igenom vers ett och två, samt intro
och refräng. Så i stort sett kan ni den nu. Det enda
som finns kvar att titta på inför eventuell framtida
uppsjungning/inspelning av den, är övriga versers
uttal och stavelseplacering. Vi gick även igenom
Pastime with good company och repade igenom Ecco och
NitM.

Nästa vecka (24:e) kommer vi att titta på
uppställningen inför kyrkosjungningen och träna på att
sjunga i den nya konstellationen som kommer att
uppstå. Räkna med att vi går igenom alla tre
kyrkosångerna, med lite extra betoning på Den
Blomstertid och NitM. De utav er som ännu inte känner
sig säkra på texten till Ecco kan vilja kika på den
inför måndag, för nu räknar jag med att både text och
melodier sitter på alla låtarna. Jag skulle även vilja
dra igenom Pastime igen, med båda verserna, och titta
lite på dynamiken på den låten. Om den sitter riktigt
bra inför inspelningen den 7:e juni, kan vi kanske
spela in den också?

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: om ni
har några frågor ang. något vi håller på med, ring
mig! Dagtid nås jag på 471 12 65, kvällar och helger
på 69 45 09. Jag lovar att svara på era frågor så gott
jag kan, och jag bits inte (så värst hårt...).

Ha en trevlig Kristi Him, så ses vi på måndag!

Faithfully,

Sara