[Dissonantia] Veckans mail, v. 42

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Okt 13 09:55:16 PDT 2004

Hej på er!

Ett litet mail i all hast, för att som vanligt
informera om vad som har gjorts, och vad som kommer
att göras.

I måndags (11/10) fortsatte vi att jobba med So
trinken. Nu börjar den sitta rätt hyfsat, tycker jag,
även om några kanske skulle behöva kika liiiite till
på den. ;-) Ni som inte var med i måndags får gärna
repetera den också - kom ihåg att den är vårt
"utantill-projekt".

Vi började även kika på Rey a quien - en gammal
"goding" för några, helt ny för andra - och kom igenom
A-musikdelen, dvs. fram till slutet av andra
"trino"-biten.

Stina meddelade att hon har varit i kontakt med
Hillevi Bergvall ang. terminens kyrkouppträdande, och
fått förslag på datum. Det datum kören kom överens om
passade bäst var den 4:e december, dvs lördagen innan
andra advent, klockan 11 (notera tiden!). Det blir
alltså inte ett vanligt gudtjänstuppträdande, utan vi
kommer att sjunga på den lilla gudstjänst som föregår
kyrkans sygruppsmöte den helgen (har jag förstått det
rätt nu, Stina?). Repetoar är ännu inte bestämd, men
det lär bli några juliga låtar.

Maria nämnde också helt kort en fest som SCA
(medeltidssällskapet som vi är LÖST knutna till)
kommer att anordna, även det den 4:e december, som de
hade tänkt be oss sjunga på. Ingenting har sagts i
frågan, och Maria återkommer med mer information när
sådan finnes.

Nästa vecka (18/10) kommer vi att fortsätta med Rey a
quien, så titta på era stämmor hemmavid. Det finns
några saker som ni bör lägga särskild uppmärksamhet
vid.

Alla stämmor: kolla noggrant igenom det första
"trino"-stället, och titta på hur er stämma ligger
jämfört med de andra vad gäller stavelseplacering.

Altar: akta rytmen på första "trino"-biten också - kom
ihåg att låta de andras "y"-ton komma emellan ert
"tri-" och "-no y".

Basar: när ni kommer till B-musiken, lägg märke till
att ni kommer in ett slag före de andra stämmorna i
andra frasen (sista systemet på andra sidan i
originalnoterna, frasen börjar med "no se cure" i
första reprisen).

På måndag kommer vi även att börja kika lite på God
Rest Ye. Den ligger ännu inte uppe på hemsidan, så
ingen "läxa" på den fronten. Det är även möjligt att
vi kommer att dra igenom So trinken notlöst, men den
kan ni ju nu, så det blir väl inga problem? ;-)

Det här skulle ha blivit ett kort mail, men ja, ja.
Innan jag rundar av för den här veckan vill jag bara
helt själviskt slänga ut en liten påminnelse om att om
ni vill komma på min fest den 23:e vill jag gärna veta

det senast nu på fredag. Ledsen om jag verkar tjatig,
men det är bara för att jag så gärna vill att ni ska
komma.

Nu ska jag sluta. Ha en bra vecka, så ses vi på
måndag!

Maestran

___________________________________________________________ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!  http://uk.messenger.yahoo.com