[Dissonantia] Jämkning och beslut, samt uppdaterad hemläxa

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Okt 29 15:25:33 PDT 2004

Hej på er!

Det finns många som inte har hört av sig i
repetoarfrågan, men eftersom det redan är fredag
tänker jag anta att de inte har något att framföra,
och att det är dags att besluta i frågan.

Om jag har räknat rätt, så tycks folk trots allt vara
ovilliga att släppa God Rest Ye utan att åtminstone
prova den först (en undantagsröst har noterats). Det
tycker jag visar på helt rätt inställning; att
ingenting är för svårt för att vi åtminstone ska ge
det en chans! Därför föreslår jag följande:

Till den 4:e ska vi utan tvekan träna in Remember, O
Thou Man (ett möjligt arr. till den listades ut halv
tolv i går natt - funkar det tror jag att det kan bli
jättebra!).

Dessutom ska vi försöka oss på att träna in God Rest
Ye. Om alla är villiga att lägga lite tid på att träna
hemma och jobbar koncentrerat på repen så är jag helt
och fast övertygad om att det kan funka! Det är en
utmaning, javisst, men vad är livet utan utmaningar?
;-) Jag tycker att vi kan prova, i alla fall.

Därtill tänker jag faktiskt vara så grym att jag
föreslår att vi försöker träna in Alta Trinita Beata
också. Den är inte särskilt svår - alla stämmor är
smålogiska - den är überpampig, och sättningen är
ljuvlig. Noter kommer på måndag, men den ligger redan
uppe på hemsidan, så lyssna gärna igenom den innan
dess.

Slutligen vill jag fortsätta att jobba på Rey a quien,
ifall något av de andra alternativen skulle skita sig
totalt.

För att summera: Titta på följande låtar hemma:
Remember, God Rest, Alta Tri och Rey a quien. Det
kommer att bli lite intensiva repsessioner nu
framöver. Se till att ni alla hinner äta innan, så att
inte koncentrationen ger upp halvvägs. Är vi bara lite
effektiva tror jag att det här kan bli vår bästa
"konsert" hittills!

Vi ses på måndag!