[Dissonantia] Veckans körmail, v. 15

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Mon Apr 11 23:59:59 PDT 2005

Hej på er!

Som ni märker är jag för en gångs skull ute i riktigt
god tid med körmailet. Inte för att det lär bli en
vana, men det är ju kul för omväxlings skull. ;-)

----------------------------------

Igår (11/4) ägnades hela repet åt den nya, skojiga
sången Hans Beutler, och efter mycket om och men (och
mycket ihärdigt räknande från alla) kom vi igenom hela
första versen. Hurra!

----------------------------------

Till nästa rep (18/4) vill jag (surprise, surprise)
att ni fortsätter att kika på Hans Beutler. Bekanta er
gärna med de andra verserna också - stavelserna ligger
väldigt snällt i rytmen, så det borde inte bli några
problem, men tveka inte att ringa mig om det skulle
vara något ni undrar över.

Det borde bli dags att sjunga i kyrkan igen, också, så
vi måste bestämma en repertoar till det, förmodligen
inte alltför avlägsna, tillfället. Vi behöver
förmodligen tre låtar av vagt kyrko-/vårliknande
karaktär. Tyvärr innebär det att både Hans Beutler,
Cucú och Fata la Parte går bort, men vi har
fortfarande tre låtar som vi har jobbat med den här
terminen som jag tycker skulle kunna gå bra:
Hanacpachap, Falalalan och Todos los bienes. Vad säger
ni om det?

Om ni kan tycka att de tre låtarna kan funka, skulle
jag vilja att ni ser över dem, så att vi kan titta på
eventuella problemområden de närmaste veckorna. Vi
måste jobba mer med dynamiken på dem också, men jag
återkommer om det när jag har haft tid att fundera på
saken. Förslag emottages, som alltid, gärna. (Fast
Hanacpachap SKA gå så där långsamt, så fundera inte
ens på att försöka dra upp tempot! Och det blir ingen
paus mellan vers och refräng på Falalalan heller.)

Det var väl det. Det var hemskt roligt att se hela den
fulltaliga skalan igår, förresten. Hoppas att det kan
bli så ofta!

Ta hand om er, så ses vi nästa gång!