[Dissonantia] Veckans körmail, och inför söndagen den 11:e

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Dec 7 04:04:56 PST 2005

Hej på er!

Jag har blandade nyheter inför söndagens mässjungning:
Hillevi (prästen (tm)) tyckte att Adeste Fideles går
för mycket emot tredjeadventstexternas budskap, så hon
bad oss skippa den. Den goda nyheten är således att vi
har en låt mindre att oroa oss för. Den dåliga nyheten
är att vi inte får sjunga Adeste. :-/

-----------------------------------

Vi träffas på söndag i kyrkan klockan 9.30. Prick.
Basta! Ställ två väckarklockor om det behövs.
Klädkoden är prydlig, proper, ren, och i färgerna
svart, vitt, rött eller grönt. Om ni har på er svarta
jeans, så ska de vara SVARTA, och inte urtvättat
mörkgrå. Korta kjolar är okej (förutsatt att ni är av
det kvinnliga könet - mig gör det inget att män klär
sig i klännning/kjol, men pensionärerna skulle väl få
slag, och det skulle döda stämningen totalt), men ha
svarta strumpbyxor under, är ni snälla. Noter i svart
pärm eller mapp, som vanligt. Jag förutsätter att alla
stämmor sitter som berget, liksom texterna.

-----------------------------------

Sammanfattning:

När? - Söndag, 9.30
Var? - Eriksbergskyrkan
Klädsel - Svart, vit, röd, grön
Noter - Xicochi, O Come, Gabriel's, i svart mapp el.
pärm
Käckhetsfaktor - hög

-----------------------------------

Till nästa veckas rep (12:e), som blir
säsongsavslutning, gäller adventsfikaknytis! Catta
(och Ylva?) fixar glögg, Martin mandel och russin
(tror jag - eller var det någon annan som knyckte
det?). Om ni ska baka, tänk gärna på att vi har en
mjölkproteinintolerant körmedlem - mjölkfritt margarin
och havremjölk är alltså trevliga ingredienser. Inga
nötallergiker däremot, så vitt jag vet.

Innan fikat ska vi sjunga lite Carol of the Bells,
tänkte jag. Om ni har tid över får ni gärna fortsätta
att bekanta er med era stämmor. Theo har lovat att
lägga upp den på hemsidan.

Det var allt. Vi ses på söndag!