[Dissonantia] Veckans körmail, v. 5

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Feb 1 02:50:43 PST 2005

Hej på er!

Igår (31/1) drog vi snabbt igenom Fata la Parte igen,
för att sedan raskt kasta oss in i Vårens Stora
Projekt: Falalalan. Jag tror att insikten om varför
den är det Stora Projektet (TM) snabbt slog alla.
Sången i fråga är urläcker, men kommer att kräva en
hel del arbete. Vi tog oss med lite ansträngning
igenom halva refrängen, och fick det att låta helt
okej, men åtminstone jag var helt slutkörd efteråt.
(Okej, så jag var tvungen att hålla reda på fyra
stämmor, men ändå.)

-------------------------------------

Med tanke på gårdagen tror jag inte att veckans
"körläxa" kommer att komma som en överraskning för
någon av er: Falalalan. Punkt. Öva era stämmor, så att
åtminstone det sitter som vi gick igenom sist. Detta
gäller naturligtvis även för er som inte var
närvarande igår. Ja, vi kommer att gå igenom stämmorna
igen, men inte lika noggrant. Jag hoppas kunna sätta
igång stämmorna samtidigt nästa vecka. ;-) För att det
ska funka måste ni alltså träna hemma själva. Ju
snabbare ni får in det i ryggmärgen, desto gladare
blir vi allihop.

Falalalan är dessutom en hemskt trevlig vårvisa, som
jag hoppas att vi kan sjunga upp i kyrkan framåt
april-maj, så vi gör det inte enbart för vårt höga
nöjes skull, även om jag som sagt tror att det är en
sång som kan få oss att utvecklas enormt som ensemble.

Ja, och Theo har lovat att lägga upp den s.s.s.m. på
hemsidan. Titta gärna in dit till helgen eller så.

Hoppas att ni alla får en skojsig vecka, så ses vi på
måndag. Och i tid, den här gången, va?

Eder trogna, etc.

Sara