[Dissonantia] Körmail, v. 6

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Feb 10 08:29:25 PST 2005

Hej på er!

Ytterligare ett kort körmail...

-----------------------

I måndags (6/2) fortsatte vi att öva på Falalalan, och
kom igenom hela refrängen samt första frasen på
versen. Vi drog även igenom Fata la Parte, och slogs
nog alla av hur ofantligt lätt den känns i jämförelse!
(Eller?)

-----------------------

Till nästa gång (14/2) vill jag att ni fortsätter att
titta på Falalalan hemma. Ingen större överraskning
där, tror jag. Som sagt, nycklen till denna underbart
läckra melodi är självstudier, så det är bara att
logga in på hemsidan och lyssna, lyssna, lyssna. Kika
lite i förväg på versen också, och lyssna igenom
övergångarna refräng-vers-refräng, är ni snälla.

I övrigt vill jag bara säga att jag är mäkta imponerad
över hur bra det lät sist! Kämpa på!

Och så en sista kommentar: Husmor på kyrkan ringde mig
igår och bad mig (bland annat) meddela att hon vore
hemskt tacksam om måndagskörerna verkligen såg till
att städa undan efter sig. Jag har en känsla av att
Mara Minne är större bovar i dramat än vi, men för
hus(mors)fridens skull, lovade jag att vi skulle vara
noggranna med att se till att kyrkan är i samma skick
när vi går som den var när vi kom. Hjälper ni mig att
komma ihåg det, är ni snälla?

Det var allt. Ta hand om er allihop, och ha en trevlig
fortsatt vecka och helg!

Synes!

Sara