[Dissonantia] Veckans körmail, v. 2

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Jan 12 23:58:31 PST 2005

Hej på er!

Så var ännu en termin i gång, med nya körmail som en
följd därav. Utan vidare omsvep:

-------------------------

I måndags (10/1) inledde jag med att varna er för att
jag på grund av den upprymdhet som förra terminens
utmärkta sjungande föranledde har beslutat mig för att
öka svårighetsgraden för er. I mer konkreta termer
innebär det att jag kommer att hitta knivigare
sättningar åt oss, men även förvänta mig mer av er i
fråga om uttal, intonation, samsjungenhet och övning
mellan köromgångarna. Exakt var ribban kommer hamna
vet jag inte än - det får vi bestämma tillsammans.

Med den varningen överstökad, och då det inte kom
några ljudliga protester, satte vi igång med årets
första körrep. Den spanska fatalismen utforskades, och
vi tog oss igenom Todos los bienes del mundo och det
första systemet i Cucu innan det blev dags för fika.

---------------------------------

Till nästa vecka (17/1), vill jag att ni tittar själva
på Todos los bienes och Cucu (Theo lovade att försöka
hinna lägga upp dem), både text och melodi. OM den
hinner komma upp på hemsidan får ni gärna kika lite på
Fata la parte också, för den kommer jag att försöka
hinna gå igenom inom de närmaste veckorna.

Kom även ihåg att titta på Linas fikamail från förra
terminen och skriva upp när just DU har fikat nästa
gång.

Har ni några frågor vet ni var jag finns.

Som alltid, er trogna körledare,