[Dissonantia] Körmail, v. 4

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Jan 27 08:46:20 PST 2005

Hej på folket!

Ett lite trött (och således kort) mail den här gången,
men ni kanske kan använda fantasin och ändå förstå vad
jag menar?

--------------------------------

I måndags (24/1) jobbade vi vidare med Todos los
bienes och Cucú, och tittade även på Fata la Parte
(numera utsedd till skådespelssång). Trots min grymma
"felutlärning" till de tre understämmorna kom vi
igenom hela, och det lät inte alls pjåkigt! Kul, kul!

--------------------------------

Nästa vecka (31/1) tänkte jag dra igenom sångerna ovan
igen, men (förutsatt att de funkar) hoppas även kunna
presentera Vårens Stora Projekt för er: Falalalan
falalanlera, från Cancionero de Upsala. Den kommer
kräva en hel del jobb både från mitt håll och från ert
håll, så jag hoppas att ni känner er sugna på en
utmaning. ;-)

Alltså: till nästa rep vill jag att ni fortsätter kika
på Tlbdm, Cucú och Fata la Parte. Glöm inte bort att
bekanta er med texten!! Jag begär inte att ni ska lära
er alla verser utantill, men för er egen skull
föreslår jag att ni lär er de första tre orden i varje
vers. På så sätt hinner nämligen ögonen hitta rätt
ställe när ni hoppar i noterna, utan att ni kommer av
er i texten. Smart, va?

Ja, och ta med er ert allra gladaste humör är ni
snälla. Den avhandlingsfas jag håller på med nu är
fullständigt utmattande, så jag kan inte garantera
någon synlig entusiasm från min sida. Det får ni stå
för.

Som alltid: ta hand om er, så ses vi!