[Dissonantia] Stadsskogens dag inställt!

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Juli 22 03:11:47 PDT 2005

Eller, tja, själva dagen blir nog av, men de får nog
klara sig utan oss.

Vadan detta, undrar vän av ordning? Jo, nu när lugnet
har infunnit sig i min hjärna och jag kan se livet med
klara ögon, har jag kommit att inse att det inte finns
mycket till chans att vi kan ordna en uppsjungning så
snart. För det första är en mängd folk utomstads, för
det andra tar det alltid tid att sjunga ihop sig efter
ett uppehåll, och för det tredje skulle vi vara
tvungna att repa som små gnuer för att få ihop en
skaplig repertoar. M.a.o. mycket jobb och stress för
egentligen ganska lite. Kan inte säga att det känns
lockande.

Mitt förslag är att vi istället siktar på Kulturnatten
- som verkar kunna bli ett riktigt stort event, lite i
stil med Uppsala Medeltidsdagar, för de som minns dem
- och satsar på att ge järnet där. Vad säger ni?

Förresten, kommer ni ihåg att vi har blivit
tillfrågade om vi vill sjunga i Helga Tref på
gudstjänst någon gång? Jag tycker att det låter
trevligt - om inte annat så för att ackustiken i den
kyrkan är gudomlig (ordvits inte avsiktlig)! Men vad
tycker ni? Vi kan förmodligen köra samma repertoar där
som i Eriksberg, så det behöver inte innebära mer
jobb, egentligen. Jättebra om jag kan få era
synpunkter på detta, så att Maria kan kontakta Helga
Tref om lämpliga datum under höstterminen så fort som
möjligt.

Ha en trevlig fortsatt sommar!