[Dissonantia] Mindre körlokalkris

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Mars 10 01:14:36 PST 2005

Hej på er!

Nu är jag tillbaka på jobbet (hurra...) med hjärna i
behåll och stämband som nästan funkar igen. Det känns
mycket fint, måste tillstås.

Men det är inte därför jag mailar till er. Jag har
precis fått ett samtal från Husmor på
Eriksbergskyrkan. Hon ringde för att meddela oss att
"vår" lokal kommer att vara upptagen den 21:a mars (om
två och en halv vecka, alltså) för att de ska ha någon
slags aktivitet i hela kyrkan. Det skulle kännas trist
att ställa in kören då, eftersom vi efter det har
uppehåll i två veckor i alla fall (påsk och sedan
körledarledigt), så frågan är om vi kan lösa det hela
på ett annat sätt.

Min fråga till er lyder alltså som följer: finns det
en alternativ lokal som kan inhysa ca. 15 sjungande
person i ett par timmar? Kvarterslokaler, stora,
ekande källarförråd, el. dyl.? Piano är inte
nödvändigt - vi kan klara oss ändå, med lite god
vilja. Om ni vet med er att ni har tillgång till något
kan ni väl skriva en rad?

Det var det hela. Ha en underbar vecka, så ses vi på
måndag!