[Dissonantia] Inför uppsjungning, etc.

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis May 10 05:17:58 PDT 2005

Hej på er!

Det här blir, är jag rädd, ett ganska kompakt mail,
för det är mycket information som behöver förmedlas.
Läs det alltså noggrant, så att ni inte missar något.

----------------------------------

Först och främst: det gick mycket bättre i måndags än
förra veckan (tack gode GUD!), så det finns definitivt
hopp om att uppsjungningen kommer att gå bra. Men
fortsätt att öva, för allt i världen.

Ett par saker som ni kan tänka extra på:

* Bekanta er ORDENTLIGT med texterna! (Även verser 2
och 3)

* Håll Falalan luftig och munter, utom på sista
versen, som är melodramatiskt klagande

* Todos los ska vara spanskt stoisk utan att vara
tung. Tryck rejält på sista "salvo la"!

Annars har jag tyvärr en dålig nyhet att komma med.
Husmor ringde precis, och det visar sig att vi inte
alls kan vara i Eriksbergskyrkan på torsdag, eftersom
de ska ha föräldramöte i flygelrummet. Vi behöver
alltså en alternativ lokal för extrarepet. Förslag,
någon?

Förutsatt att vi hittar en lokal är det för övrigt
klockan sju PRICK! som gäller för repet. Inte kvart
över, inte fem över, utan på slaget. Be there or be a
rectangular thing. Det blir ett intensivt rep med
mycket sång och lite snack.

Sedan behöver jag DEFINITIVT BESKED från folk som inte
har kommit de senaste två gångerna huruvida de kan
vara med på söndag eller inte. De personer som jag är
medveten om inte kan vara med är Terese, Catta, Theo,
och eventuellt Maria. Borde jag lägga till någon på
den listan? Det är VIKTIGT för mig att få veta, så
maila eller ring, i så fall.

Definitiv samlingstid på söndag meddelas efter repet
på torsdag, när jag vet hur mycket tid vi behöver
lägga ner på plats. Klädkod blir helt, rent, och
(helst) lite vårigt. Lämna den långa svarta hemma,
alltså.

För att övergå till att betänka vår omedelbara
framtid: Husmor berättade också (möjligtvis för andra
gången - jag har en tendens att glömma saker) att vi
inte kan repa i kyrkan den 23:e, eftersom de skulle ha
konsert där då, eller något. Återigen står vi alltså
inför frågan om vi ska hitta en alternativlokal eller
hoppa övningen. Förslag och synpunkter emottages med
tacksamhet.

För att sammanfatta:

* ÖVA inför söndag, och meddela om jag inte vet att ni
inte kan komma.

* vi behöver en alternativ replokal dels nu på
torsdag, dels den 23:e.

Nu återstår det bara för mig att önska er en trevlig
och solig vecka, och se fram emot att förhoppningsvis
få träffa er på torsdag. Ha't gôtt!