[Dissonantia] Veckans körmail, v. 20

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons May 18 01:27:45 PDT 2005

Hej på er!

Idag har jag massor att göra, så det blir ett kort och
infospäckat mail den här veckan.

-----------------------------------
Först och främst: tack återigen för den fina
uppsjungningen i söndags! Jag är stolt och nöjd och
väldigt glad över att det gick så bra! Hurra för er,
och för att ni inte får panik när jag ändrar om saker
i allra sistaste stund! :-D

-----------------------------------

I måndags återgick vi till gamla vanor och ovanor. Kan
jag återigen få trycka på vikten av att KOMMA I TID
till repen? Seriöst, vi tappar en halvtimme på att
vänta med uppsjungningen för att folk inte har kommit,
eller håller på att drälla in. Inte bra: Skärpning!

När vi till slut var samlade gick vi tillbaka till
Hans Beutler och konstaterade att den har suttit
mycket bättre. Men några vändor senare började den
återvända.

Vi började även kika på Margot - en favorit i repris
för några av oss, en helt ny sång för andra. Vi kom
igenom första versen och refrängen, så nu återstår
bara att bekanta oss med de övriga sju verserna.

---------------------------------------

Till nästa vecka vill jag att ni kikar på både Hans
Beutler och Margot på egen hand. Ingendera är
egentligen så svår, men det är lite knivigt att komma
in efter alla evinnerliga pauser. Framför allt basarna
har ju en lång paus i slutet av versen i Margot, och
om ni kan komma in säkert och rent i refrängen sedan
kan det bli jättemaffigt! Titta även i förväg på de
verser som kommer i M., och på vers 2 och 3 i H.B.

---------------------------------------

Folk som läser de här mailen noggrant kan kanske
erinra sig att jag förra veckan varnade om lokalbrist
nu på måndag (den 23, alltså). Musikskolan ska ha
konsert i kyrkorummet och kommer att ta upp hela
Eriksbergskyrkan med sin månghövdade närvaro. Maria
håller på att kolla upp om vi kan vara i Stigberget
igen (Salen Utan Ackustik (tm)), så håll utkik i era
mailboxar framöver! Info kommer så snart jag har någon
att ge er.

Ha en trevlig och produktiv vecka, vad ni än har för
er, så ses vi (förhoppningsvis) på måndag!