[Dissonantia] Veckans körmail, v. 44

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Nov 2 05:44:30 PST 2005

Hej på er!

Beklagar bristen på körmail förra veckan. Jag var helt
övertygad om att jag hade skickat ett, men tänk så fel
man kan ha. :-/

--------------------------

Hursomhaver: I måndags (31/10) ägnade vi oss ganska
intensivt åt O Come, O Come. Folk som inte var
närvarande bör lägga lite tid på att bli bekant med
den nya versionen, eftersom jag (som vanligt) har
meckat med den. Folk i allmänhet bör bekanta sig med
de fem verserna, och träna på att INTE andas mellan de
första två stroferna (dvs. i mitten av första
systemet). Man bör heller inte andas mellan "Emmanuel"
och "shall" i refrängen.

Det talades dessutom lite löst om att eventuellt ge
sig ut och sjunga på stan i samband med den 11:e
december. Fler åsikter om detta efterlyses!

-------------------------

Nästa måndag (7/11) blir lite av ett specialrep. Jag
vill att alla som INTE sjunger förstasopranstämman i
Gabriel's Message kommer kvart över sju, som vanligt.
Förstasopranerna kan däremot komma först klockan åtta.
Jag vill nämligen gå igenom understämmorna riktigt
rejält, och få dem så tajta som det bara går, innan vi
lägger på melodin.

Så:

* förstasopranerna kommer klockan 20.00 (-piip-,
tack.)

* andrasopraner, altar och basar (inkl. de som i
vanliga fall är tenorer) kommer klockan 19.15. VIKTIGT
är att ni kommer i tid, så att vi hinner sjunga upp
och sjunga igenom allt ett par gånger innan
melodisångarna dyker upp.

Damer som är osäkra på stämtillhörighet kan höra av
sig till mig. Givetvis vill jag att alla tränar på
sina stämmor tills dess!

Det var allt. Tjing på er, och trevlig fortsatt vecka
och helg!

Sara

PS. För dem som vill titta på den spanska kortfilmen
jag pratade om i måndags:

http://www.735am.com

Sätt på högtalarna först, bara. :-) DS.