[Dissonantia] Veckans körmail, v. 48

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Nov 29 00:24:14 PST 2005

Hej på er!

Först och främst: tack för igår! Jag tyckte att det
var hemskt roligt, och jag hoppas att ni tycker
detsamma. (För er som inte var där: vi sjöng Carol of
the Bells i en mycket rolig (och knivig!) sättning.)

Jag har ett par kommentarer ang. just Carol of the
Bells. Primo: eftersom den verkade vara populär ibland
er, tänkte jag komma tillbaka till den den 12:e,
alltså veckan efter högmässan. Vill ni träna lite
extra på den innan dess hittar ni en midi-fil och
noter i PDF-format här:

http://www.di-marino.it/Harkhow.htm

(Theo, om du har väldigt tråkigt får du gärna lägga in
den i NWC och slänga upp på hemsidan.)

Secundo: vid närmare undersökning upptäcktes att
klockorna inte "card":ar; de "carol":ar. Rätt text
lyder alltså

"Ding dong ding dong
That is their song
With joyful ring
All caroling"

Lite vettigare, tycker ni inte? ;-)

Nästa veckas rep (5:e december) är det sista repet
inför kyrkosjungningen, så då måste vi koncentrera oss
på de fyra aktuella sångerna. Jag tänker kallt räkna
med att alla kan sina stämmor (INKLUSIVE TEXT!) till
dess, så jag planerar inte in stämgenomgångar. Träna
duktigt, nu!

Det var det. Ha en trevlig vecka, så ses vi på måndag
(eller lördag?)!