[Dissonantia] Inför söndagen

Maria Eriksson sophia_eriksdotter at yahoo.se
Tors Okt 6 03:36:26 PDT 2005

Hej

Här är annonsen inför söndagen den 9 oktober.
http://www.svenskakyrkanuppsala.nu/helgen_och_veckan/helgen_och_veckan.pdf

Där står det att läsa, under Helga Trefaldighets kyrka:
9.30 Vi pyntar kyrkan inför högmässan. Tag gärna med höstens gåvor.
11.00 Högmässa, M Mogren, kören Dissonantia.

Till er som har "drabbats" av vad-skall-jag-nu-ta-med-mig, kommer några fler tips: höstblommor, kvistar med höstlöv, rotfrukter, nypon på kvist, äpplen, rönnbärsgilanger etc.
Jag har hittat granatäpplen, från spanien. Tyckte att det skulle passa när vi sjunger spanskt. Dessutom så är granatäpplen så laddad med symbolik, betydelsen kan jag ta vid ett annat tillfälle.
För de som inte vet har jag studerat rit, symbolik och meditation i dansen, haft egna danskurser i "Circledance / heliga danser / folkdanser" under mer än tio år. Där är just en av riterna på "hösten" att samla in och smycka med "höstblommor, kvistar med höstlöv, rotfrukter, nypon på kvist, äpplen, rönnbärsgilanger". Så passande att det är just nu på söndag!

Vi ses
/Maria