[Dissonantia] Veckans körmail, v. 41

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Okt 11 23:50:25 PDT 2005

Hej på er!

Först och främst: tack för i söndags! Vi fick en rad
komplimanger efteråt, så ta åt er och känn er nöjda!
Tack även för att ni tog med er prydnader till kyrkan.
Jag tror att det uppskattades, både av Mikael och de
som ansvarade för dekorationen.

Och nu: veckans körmail, för er utskrivet:

----------------------------

I måndags (10/10) fortsatte vi att öva Xicochi och
Drink to me only, den sistnämnda endast mycket kort.

----------------------------

Till nästa rep (17/10), fortsätt att titta på Xicochi
och Drink to me. Obligatoriskt för ALLA är att lyssna
igenom de sista takterna på Xicochi, så att ni får in
rytmen där. Sopraner och altar (och tenorer, fast med
viss modifikation) kan tänka på det som en
stortriol(dvs. tre toner jämt fördelade över två
slag), om det hjälper. Låtom oss sätta Xicochi nästa
vecka, så att vi kan gå vidare.

Nästa vecka vill jag lägga huvuddelen av repet på
DTMO, så lyssna igenom era stämmor på den. Vi ska
framför allt jobba med dynamik och känsla.

Det börjar även bli dags att ta upp något nytt. Har ni
några tankar på vilket språk denna nya sång kan vara
på (eller till och med har förslag på sång), får ni
gärna höra av er. Den bör dock vara lämplig till att
sjunga upp i kyrkan, och får gärna vara
säsongsrelaterad. Annars tar jag något ur min icke
oansenliga hög med noter. :-)

Det var det. Simma lugnt, folket!