[Dissonantia] Veckans körmail, v. 42

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Okt 18 06:59:25 PDT 2005

Hej på er, denna soliga tisdag!

Gårdagens rep kantades av beklagliga bortfall, men
även av glada återseenden, eftersom både Lina och Pia
fanns på plats! Sjöng gjorde vi också: Drink to me och
Xicochi, med blandad framgång.

Dessutom pratade vi om det här med kyrkosjungning - vi
har ju en till att klara av den här
uppträdandespäckade terminen. Av de tre datum som
Hillevi föreslagit (20 november, 11 december och 18
december) tyckte vi lite till mans att den 11:e blir
bäst. Se efter i era kalendrar om ni har något
inbokat, och boka annars in den söndagsmorgonen. Kan
ni INTE vara med vill jag veta om det nu! (Tror inte
att mina nerver klarar en uppsjungning till med
sista-minuten-avhopp, så håll er friska, folket!)

Stina, om folk inte skriver in till listan och
högljutt protesterar innan veckan är slut, kanske du
kan meddela Hillevi att den 11:e december passar oss
bra?

I och med att uppsjungningen är fastställd (typ) måste
vi börja fundera på repertoar. Med vad ni sade i går i
åtanke föreslår jag följande tre sånger:

* Xicochi (som ju ÄR en julsång, som det visar sig)
* O Come, Emmanuel (noter kommer nästa vecka)
* Gabriel's message (a.k.a. Most Highly Flavoured
Gravy - noter kommer där med till dem som inte har)

Vad tror ni? Xicochi kan ni väl nästan vid det här
laget, och Gabriel's ligger uppe på hemsidan, så att
man kan smygöva. (Alla killar är basar på GM. Tjejer:
vi beslutar om stämfördelning på måndag, men titta
gärna på åtminstone två av stämmorna.)

------------------------------------

Så: till nästa vecka (24 oktober) vill jag att ni
kikar lite på Gabriel's message om ni har möjlighet
till det. Dessutom vill jag att ni lär er Xicochi
utantill. (Ni fick en varning om det igår. Texten må
vara lustig, men den är inte lång, och den tenderar
att upprepa sig.)

Det var allt från mig. Ha det fint OCH HÖR AV ER OM NI
INTE KAN SJUNGA DEN 11:E DECEMBER!

Maestran