[Dissonantia] Veckans körmail. v. 35 - inför Kulturnatte n?=

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Sep 1 00:06:56 PDT 2005

Hej!

I all hast; har en massa att göra idag.

---------------------------

Dagens huvudsakliga tema: kulturnatten. Denna äger rum
den 10 september, alltså nästa lördag, och vi kommer
att sjunga någonstans runt Domkyrkan, antingen på S:t
Erikstorg eller utanför Helga Tref. Trots idogt
letande på Uppsala Kommuns hemsida har jag dock inte
lyckats hitta någonting alls om ett medeltidsområdet -
är vi säkra på att ett sådant finns??

Hursomhelst: pga att Katerina och Catta både måste
fara tidigt, tänkte jag föreslå att vi träffas vid
Helga Tref klockan 13:30 och värmer upp på lämplig
plats, för att sedan börja sjunga runt klockan 14.
Kläder av lämpligt stuk. De sånger som är aktuella är:

* Hans B
* So Trinken
* Remember, O Thou Man
* Hanacpachap
* Cucú
* Todos los bienes
* Fata la parte
* Falalalán

Jag räknar med att ni kan dessa sånger - tillräckligt
väl för att kunna titta upp på mig, också! - till på
måndag (5/9), då vi genrepar. Allt ligger på hemsidan,
och har ni frågor går det alltid bra att ringa.

Om kläder ska lånas (ut), är det bra att även det sker
nu på måndag, så att man kan få en chans att se till
att det passar. Alternativt kan man komma överens om
att träffas en dag senare i veckan. Det överlåter jag
åt de som är inblandade.

Alltså:

Nu på måndag: genrep. Plugga låtar!

Lördag den 10:e: uppsjungning klockan 13:30 (KOM I
TID!), framträdande klockan 14:00.

Noter i svarta pärmar el. dyl. Kläder på kroppen. Inga
neon-gympaskor.

Det var väl det, tror jag. Ha en trevlig vecka och en
härlig helg!