[Dissonantia] Inför lördagen

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Sep 7 00:55:45 PDT 2005

Hej på er!

Det går troll i lördagens sjungande. Seriöst. Stora,
fula, stinkande sådana, dessutom. Tydligen har Celeres
Nordiac nu bestämt sig för att ingen - inte Aros, inte
vi - kan vara med på deras festivalområde vid
Odinslund. De motiverar sig med att de inte fick veta
om det hela i tid. Jag håller tand för tunga, här...

Nåväl, de ska inte tro att de kan hindra oss.
;-)Odinslund verkar vara rätt fullbokat hela tidiga
eftermiddagen (och tyvärr med potentiellt ljudliga
aktiviteter), men det finns gott om andra ställen där
en liten kör kan stå och låta. Jag och Maria spånade
lite igår, och hittade med hjälp av K-nattsprogrammet
tre ställen platser i närheten av Odinslund som borde
kunna vara lediga så dags: Domkyrkovalvet,
Domkyrkoplan, och S:t Erikstorg. Planen kvarstår
alltså, trots "riddarnas" obstinans. (Finns det ordet,
tro..?)

Så, vi ses på lördag, klockan 13.00 (-piiip-), ombytta
och klara, och med noter i hand, vid obelisken utanför
Helga Tref. Sedan hittar vi någon bra stans att stå,
sjunger upp, och visar Uppsala vad vi går för!

Forza!