[Dissonantia] Veckans körmail, v. 33

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Aug 17 01:22:01 PDT 2006

Hej på er!

Välkomna tillbaka efter sommaren! Eftersom jag har mer
att göra än jag egentligen mår bra av, så tänker jag
fatta mig kort i detta terminens första körmail, och
koncentrera mig på den kommande uppsjungningen.

--------------------------------

Låtlistan (och -ordningen) till konserten ser ut som
följer:

Fa la la lan
Vesame

Fata la parte
Hans Trinken/So Beutler

Hanacpacap cussicuinin
Xicochi, xicochi

Drink to me only
Deo gratias Anglia

+ (som extranummer)

Viva tutte le vezzose

Det mesta av det borde redan sitta, tycker jag, men
repetera gärna på egen hand om ni känner er osäkra på
något.

Den 4:e september, dvs. måndagen innan kulturnatten,
kommer vi att repa på plats i Helga Tref. Samling
samma tid som vanligt på parkeringsplatsen utanför.
Efteråt kan ni få komma hem till mig till fikat, om ni
vill (nu när jag kommer att bo så mycket mer
centralt). Jag kommer inte att hinna baka (så det får
den som tog på sig fikaansvaret den dagen gärna ordna
med), men te kan jag nog skrapa fram ur gömmorna. ;-)
Detta sker naturligtvis på villkor att ni inte påpekar
ev. kvarvarande flyttkartonger eller allmän oreda.

Körrepen fram till kulturnatten kommer naturligtvis
att fokusera på repertoaren, så den förutsätter jag
att ni tränar på. Vi ska också jobba med att få igång
rösterna ordenligt igen efter uppehållet, så
sadistiska BFA-övningar kan ni också vänta er.
*mwahahaha*

Ta hand om er, så ses vi på måndag!