[Dissonantia] Veckans (något försenade) körmail

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Feb 10 04:22:30 PST 2006

Hej!

Ännu ett kort och koncist körmail:

I måndags drog vi igenom Vésame och Drink to me only,
och bestämde låtlistan inför vårens stora konsert. Den
lyder som följer:

Hans Beutler / So trinken wir alle (medley)
Fa la la lan
Pastime with good company
Drink to me only
Come again
Cucu, cucu
Todos los bienes del mundo
Fata la parte
Deo gratias Anglia
Elslein
Dindirin
(All världen nu sig gläder)
Viva tutti le vezosse
Her wiert uns dürstert
Hanacpacap cussicuinin
Xicochi, xicochi

(Tack till Theo som sekreterade i måndags!)

Märk väl att det ligger på ert ansvar att lära er
stämmorna. Jag fixar sammanläggandet av dem, men det
individuella inlärandet får ni ta hand om. Jag
föreslår att ni inte väntar till sista veckan innan
konserten med att repetera...

På måndag (13/2) kommer vi att titta på Hans B. och So
Trinken och sätta ihop dem till ett medley.
Stämgenomgång skulle jag inte räkna med om jag vore
ni. ;-) Öva alltså flitigt!

Jag hoppas även kunna dra igenom Falalan och kanske
Her wiert, så kolla igenom dem, också. Den sistnämnda
vet jag inte om alla kan, men den är ganska så lätt.
Jag tar med noter.

Ha en trevlig helg, alla, så ses vi på måndag!