[Dissonantia] Nygamla låtar

Theo Axner theo.axner at home.se
Mon Feb 13 07:26:37 PST 2006

Hej!

Nu ligger samtliga sånger på låtlistan vi drog upp förra gången uppe på
hemsidan. De "nya" tillskotten är alltså Viva tutte le vezosse, Vesame y
abracame, Dindirin samt Her wiert uns dürstet.

www.thule.vas.nu/dissonantia/sanger/sanger.htm

OM det möjligen finns utrymme för att klämma in något mer eller rentav nytt
(kanske inte idag, men vid tillfälle?) har jag ett förslag på en liten söt
(och, har jag för mig, genuint medeltida) kanon på latin, "Dona nobis
pacem". Den finns upplagd här i sedvanligt format om nån vill kolla den:

www.thule.vas.nu/ragnvaldshird/donanobispacem.htm

Den står annars i psalmboken så _om_ det skulle bli utrymme att kolla den så
finns det noter på plats.

Syns ikväll!
Theo