[Dissonantia] Veckans körmail, v. 24

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Juni 15 04:12:02 PDT 2006

Hej allihop!

Tack för en trevlig sommaravslutning i måndags! God
mat, mycket skratt, och (tyvärr) en hel del mygg.
Precis som det ska vara på en sommarpicknick, alltså.

-----------------------------------

Det här blir ett väldigt kortfattat körmail, eftersom
jag har (ursäkta uttrycket) arslet fullt idag. Fyra
punkter:

1) Vi bestämde att fortsätta lite med kören under
sommaren på en vecka-för-vecka-basis, så att säga. Nu
på måndag har vi ett oambitiöst rep, sedan får vi se
hur det blir veckan därpå.

2) Jag har hört av mig till Hillevi och meddelat att
jag står kvar som körledare, så nu har vi vår körtid
säkrad även framöver. Hurra!

3) Inför Kulturnatten 1: vi har fått ett tillfälle att
repa på plats i Helga Tref. veckan innan, så att vi
kan känna på akustiken. Mer info följer närmare inpå.
Glöm inte att hålla stämmor och texter lite
småaktuella i alla fall under sommaren.

4) Inför Kulturnatten 2: Jag kommer att behöva
frivilliga som kan hjälpa mig att hålla i det
praktiska, eftersom jag i början av september
förmodligen kommer att ha både undervisning
(kineskursen, för er som har hört talas om den) och
stort, läskigt seminarium. Någon som kan tänka sig att
ställa upp? Det handlar om att fixa med kläder (se
till att alla har), kontakt med kyrkan, lite reklam,
och allmän organisation. Förmodligen inte så mycket,
men en oöverstiglig mängd småplock när hjärnan redan
är full, som min kommer att vara.

Jag hör av mig inför terminsstart i augusti.

Lev väl, och ha en ljuv (och -lig) sommar om vi inte
ses innan augusti!

Eder, som alltid,