[Dissonantia] Veckans körmail, v. 12

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Mars 22 03:07:22 PST 2006

Hej på er!

Tack för i måndags. Det var kul att se så många där -
ett nöje jag hoppas kunna få upprepat! (Hint, hint...)
Även bra jobbat!

----------------------

I måndags sjöng vi, som planerat, igenom Ach Elselein
och Hans Trinken, samt hann gå igenom och ändra lite i
Vésame.

----------------------

Så vad återstår nu att göra? Låtlistan som vi satte
upp i början av terminen ser ut som följer:

Hans Beutler / So trinken wir alle (medley)
Fa la la lan
Pastime with good company
Drink to me only
Come again
Cucu, cucu
Todos los bienes del mundo
Fata la parte
Deo gratias Anglia
Elslein
Dindirin
(All världen nu sig gläder)
Viva tutti le vezosse
Her wiert uns dürstert
Hanacpacap cussicuinin
Xicochi, xicochi

Av dem är de enda vi inte har gått igenom Viva tutti,
Deo Gra, och All världen, så det är väl lika bra att
vi tar dem nästa vecka. Alla ligger de uppe på
hemsidan, så det är bara att lyssna och lära. Viva är
en SAB-sättning, medan Deo Gra är en STB-sättning, där
tenorer och basar sjunger ihop fram till b-musiken.
Tror jag. Jag funderar lite på att lägga om den en
smula. Mer följer om det, men jag rekommenderar att
alla utom möjligtvis sopranerna bekantar sig med alla
tre stämmorna.

Slutligen: Jag kommer förmodligen att vara grymt trött
på måndag, eftersom jag kommer ha kommit tillbaka från
England samma morgon. Hav tålamod med mig, och hindra
mig från att somna, är ni snälla. Och sjung vackert!

Ha en trevlig vecka, allesammans!