[Dissonantia] Låtordning och allmänt

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis May 9 00:23:53 PDT 2006

Hej på er!

Tack för igår!

Det här blir inte ett körmail i ordets vanliga mening,
utan snarare ett litet kom-ihåg mail om saker som
fastställdes på repet igår. Men först: den utlovade
låtordningen (Daniel och Stina - förlåt att jag
förekommer er på det här sättet och skickar ut den,
men jag lovar att inte ta åt mig äran för att ha satt
ihop den):

-----------------
Fa la la lan

Todos los bienes del mundo
Cucu, cucu
Viva tutte le vezzose

Elselein
Deo gratias Anglia

Pastime with good company
Drink to me only

Hans Trinken/So Beutler
Hier wird uns dürstert

Fata la parte
Hanacpacap cussicuinin
Xicochi, xicochi

Dindirin din
Vésame

All världen nu sig gläder
------------------------------

Som ni ser är sångerna indelade i block; mellan
blocken tänkte jag introducera sångerna och berätta
lite om dem. (Lite, Lina. Jag lovar att inte bli för
långrandig. ;-) ) Det ger även er en chans att vila
rösterna, blåsa varm luft i händerna och ta en klunk
vatten vid behov.

För att snabbt påminna om det spikade arr:et på Deo
Gra, eller, snarare, om vilka som sjunger vilken vers:

Intro: Första strofen sjunger Daniel, sedan kommer
alla in på andra strofen ("redde pro victoria",
alltså)

v. 1 (Our King): Lina, Cajsa, Monica, Katherina

v. 2 (He set a siege): Stina, Terese, Martin, Daniel

v. 6 (Almighty God): Stina, Sara, Theo, Martin

På torsdag (18.00, Eriksbergskyrkan) drar vi igenom
hela programmet, från början till slut, och ser hur
det går. Ta hand om er till dess!

Eder hängivna, etc., etc.,