SV: [Dissonantia] Tack! + sjunga i höst

Lina Thorvaldson Lina.Thorvaldson at mcb.uu.se
Ons May 17 02:30:00 PDT 2006

At 10.55 +0200 06-05-17, Maria Eriksson wrote:
>Tack själv Sara,
>för det enorma arbetet som du har lagt ner. Samt att du står ut med oss!

Äsch, vi är så snälla tycker jag! Bara liiiite
flamsiga ibland! ;-) (Och vi är alltid
oskyldiga!) Nu ska vi inte alla (inklusive Sara)
bli så där svenska och trycka ner oss själva i
skorna, vi är alla bra och inte svåra att stå ut
med! (Jag tycker inte man ska förminska sig själv
med sådana uttalanden, de har de en tendens att
få en att till slut tro på det själv och känna
sig usel, och det är inte bra. Självsuggestion är
starkare än man tror.)

För övrigt filmade min kollega Ivana två av
sångerna i kyrkan med sin mobil. Kan tittas på
vid tillfälle. Faktiskt hyfsat ljud också! Vi
låter riktigt bra! Och hon tyckte bättre om vår
version av Falalalan än om Ensemble Villancicos!
:-)

> [...]
>Trefaldighetskyrkan?
>OBS!  jag har inte pratat med någon annan
>musikansvarig än, jag frågar er i kören först om
>intresse. En av anledningarna är att HT
>församling får en ny organist nu i sommar, och
>han hinner inte öva in något med Mottetkören för
>att sjunga på kulturnatten. Vi har redan ett
>inövat program. Eventuellt kommer den "gamla"
>organisten (Gunnar Englund) att ha några grupper
>som framför Tidig musik. Precis i linje med
>"vår" tidsepok.
>Vad säger ni? Skall jag fortsätta och undersöka
>om vi kan sjunga på kulturnatten i Helga Tref.

Det vore väl kul! Vi skulle väl inte behöva hålla
oss till bara anständig musik?

    Lina