[Dissonantia] Veckans körmail (äntligen!)

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Nov 23 07:14:36 PST 2006

Hej på er!

Det är en myycket ångerfull körledare som äntligen tar itu med det här att skriva körmail. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag har varit dålig på att få ut information till er de senaste veckorna. Som vanligt skyller jag på avhandlingsarbetet, nu i kombination med mörvtrötthet. (Hurra...) Hursomhelst:

------------------------

Det stora som är på gång nu är, som ni alla vet, köruppsjungningen den 3:a december, även känt som första advent. Ingen har väl kunnat undgå att känna till vilka sånger som ska sjungas, men för att ingen ska kunna skylla på bristande information från mitt håll, följer här en lista:

* Verbum caro
* Remember, o thou man
* Adeste fideles
* Carol of the bells

Låtordningen kan ni tyvärr inte få förrän jag har konsulterat Hillevi (prästen) samma dag, så var beredda på allt!

Klädsel: kavaj. Färger som gäller är svart, vitt och rött. Vid andra färgönskemål, kolla med mig först.

Noterna har man lämpligtvis (läs: obligatoriskt) i en svart mapp eller pärm, och jag räknar med att alla har med sig egna noter (det ser så oproffsigt ut om några kikar över axeln på andra). Saknar man noter är det bra att kontakta mig I GOD TID innan, så att jag hinner komma ihåg att dra upp extra kopior.

Gudstjänsten börjar i vanlig ordning klockan 11, så samling blir 9.30 i Eriksbergskyrkan. Whiskey bör undvikas dagen innan, om man inte vet med sig att man kan tappa en halv oktav på höjden utan problem. Sopraner och tenorer bör alltså inte dricka överdrivet med alkohol... (Tänk på CotB!)

Kantorn har, som ni vet, även bett oss titta på några psalmer som ska sjungas, så det ska vi göra på måndag. Dels är det den där skumma saken som vi redan har kikat på (jag lutar glatt åt ett enstämmigt recetativ), dels har jag förstått att det handlar om Dotter Sion (frö-ö-ö-ö-öjda dig), och Hosianna. Jag har lite noter på den sistnämnda som jag ska försöka komma ihåg att ta med mig. Stämsång på dem blir i mån av tid... Vi lägger krutet på "våra" sånger.

Det blev ett infopackat mail det här. Har ni skummat ner hit, backa och läs det ordentligt, är ni snälla. ;-)

Ta hand om er, folket, så ses vi på måndag.

Allas eder,

Sara

PS. Theo: våra nykomlingars mailadresser finns i to:-fältet ovan - kan du sätta upp dem på mailinglistan? Ja, och Martin har en ny adress, även den finns ovan. DS.

PS2: Hemsidans adress är http://thule.vas.nu/dissonantia Där kan man hitta MIDI-filer och NWC-filer med de flesta av våra sånger. DS2.