[Dissonantia] Veckans körmail, v. 40

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Okt 4 03:03:56 PDT 2006

Kära Dissonanter!

Körmailen har väl inte direkt duggat tätt den här
terminen, men nu ska det bli ändring på den saken! :-)

-----------------------------

I måndags (2:a oktober) fortsatte vi tappert med
Soleta so yo ací (även känd som nummer 23), och
lyckades gå igenom alla stämmor hela vägen. Sedan
vågade vi inte sätta ihop slutet, men det kommer det
med!

-----------------------------

Nästa måndag (9:e oktober) tänkte jag att vi kunde
försöka ta oss igenom hela Soleta, från början till
slut! Det ÄR, som sagt, en svår sång, men jag har
fullt förtroende för att ni kan fixa det här! Tänk,
dessutom, vad lätt Carol of the Bells kommer att verka
i jämförelse sedan! ;-)

-----------------------------

Det är för övrigt dags att börja så smått planera vad
vi vill sjunga på gudstjänsten den 3:e december. Carol
of the Bells, Verbum Caro Factum est, och Adeste
Fideles känns som självklara val, tycker ni inte? Jag
skulle gärna träna in åtminstone en låt till, kanske
två. Jag ska gå igenom mina notgömmor och se vad jag
kan hitta, men om ni har några förslag får ni gärna
säga till.

Det var allt från mig den här gången. Ta hand om er,
och träna flitigt!

Eder trogna körledare,

Sara (som har nynnat på omväxlande altstämman och
basstämman till Soleta i två dagar nu...)