[Dissonantia] Lite Kulturnattsinfo

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Sep 5 02:02:00 PDT 2006

Hej på er!

Tack för igår; ni sjöng jättevackert! Gör om det på
lördag, så har ni gjort er körledare stolt och glad,
och det vill ni väl? ;-)

Jag tänkte bara ge en snabb repetition av infon inför
kulturnatten. Som alltid gäller att noter medtages i
svart pärm, och hålls framför en när man sjunger,
oavsett om man behöver titta i dem eller inte. Det ser
bättre ut, och hjärnsläpp kan komma plötsligt.

Kläder: av äldre modell. Jag gillar att det blir
blandat, så allt från 1000-tal till 1500-tal går fint!

Tid och plats: vi samlas ombytta (eller näst intill
ombytta, beroende på om vädret tillåter) 17.30 i
prästgårdssalen i det röda tegelhuset bredvid Helga
Tref (åt Carolinabacken till). Behöver man byta om på
plats får man komma tidigare.

Sjunger gör vi klockan 19.00. Jag ska prata lite
(LITE) mellan låtblocken, men förvänta er inget
nydanande.

Om jag har glömt något får ni gärna fylla i eller
skriva till mig och fråga. Ta hand om era röster,
förkyl er inte, och kom ihåg att det roligaste som
finns under en uppsjungning är att titta på
körledarens tempo- och nyansanvisningar! (Ni gjorde
det så fint i går, så!)

Vi ses!

Kram,

Sara