[Dissonantia] Hej från mig

Katherina Dodou kdodou at hotmail.com
Mon Jan 15 12:30:50 PST 2007

Hej alla!

Väl framme i Berkeley. Solen skiner i sunny California, och det är bistert kallt ute. Berkeley är en fin stad, ungefär lika stor som Uppsala, kanske mindre, och verkar präglas helt av universitet. Campus är jättestort och överallt springer det runt folk i Berkeley-tröjor!

Har tagit några semesterdagar och bara lufsar runt och träffar nya människor. Mycket fokus på det sociala hör i I-House där jag bor. Vi var på utflykt till Petaluma strax norr om San Francisco och campade i helgen, jag och 70 andra personer. Lekte lekar, pratade strunt och fick info om boendets verksamhet. Boendet här är mer än bara tak över huvudet, det är ett koncept. Man främjar världsfred genom interkulturella möten - japps, så USA! Huset är från 30-talet, ser ut som en korsning mellan ett kloster och ett vandrarhem, och är mycket mysigt. Plus att jag får mat hela tiden! Men det ingår massor av frukt, så det är inte bara peanut butter, bacon och bagels.

Idag ska jag med ett gäng ut till San Francisco och utforska - spännande! Hoppas ni har det bra i Uppsala. Saknar kören!

Sköt om er allihopa!

Kram,
Katherina