[Dissonantia] Veckans körmail, v. 3

Monica Nilsson ermingard at yahoo.com
Ons Jan 17 04:08:52 PST 2007

Hej på er! Jag kan ta fika på måndag!
/ Monica

----- Original Message ----

Hej, kören!

En snabb uppdatering på vad som hände på kören i måndags, tänkte jag, och en liten förvarning om vad som komma skall.

------------------------------

I måndags (15/1) började vi titta på en alldeles sprillans ny sång: Contrapunto bestiale alla mente. Den inledande falala-biten gick som smort, och sedan började djurhärmningen, där framsteg också gjordes. Jag föreslår att altarna tittar lite på sin stämma till nästa vecka, och att sopranerna (undertecknad medräknad) lär sig att räkna taktslag. ;-)

Nästa vecka (22/1) tänkte jag fortsätta lite med Contrapunto, men med lite tur även börja kika på Tant que vivray, som är bra mycket lättare. Ambitiösa personer kan alltså titta lite på den också. (Tre "lite" i två meningar - här pratar vi varierat ordförråd...)

Vi pratade även om att göra en storsatsning på rekrytering av tenorer och basar. Om någon har tid (Cajsa lät som att hon kanske kunde tänka sig att ställa upp..?) så får ni gärna göra informationsblad som vi kan sätta upp över hela staden. Ja, och stöter ni på någon som verkar hugad så har ni min tillåtelse att klubba honom medvetslös och släpa med honom!

Slutligen: vi behöver någon som kan tänka sig att ta med sig fika till nästa vecka.

Det var allt från mig. För att jag ska veta precis vilka som får det här mailet (det är tydligen inte alla som får mailinglistemailen), kan ni väl skriva en rad tillbaka? Det skulle vara bra att veta.

Må väl!