[Dissonantia] Veckans körmail, v. 5

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Jan 30 02:46:06 PST 2007

Hej på er!

Här sitter jag i väntans tider och väntar på att min handledare ska höra av sig angående min avhandling, och tänkte alltså fylla lite dödtid med att skriva ett körmail - i god tid innan nästa repetition, för en gångs skull. :-)

På gårdagens övning jobbade vi vidare med Tant que vivray, och tog oss igenom hela, inklusive repris. Andra versen kvarstår ännu, men det är ju samma melodi, så det fixar vi väl? Ni som inte var där får gärna titta på den hemma, så att vi slipper att gå igenom den en tredje gång från början.

Vi tog även en snabb titt på Contrapunto, mest för att påminna oss om hur det var den lät. Vi har alltså inte gått igenom något mer än det vi redan gjort. Även den får ni gärna titta på hemma - och var inte rädda för att titta framåt! Vi har kommit igenom typ halva, och den sista biten är en repris av falala-melodin i början, så det är "bara" djurlätesbiten vi måste ta oss igenom.

Nästa vecka (5 februari) tänkte jag att vi kan fortsätta med Contrapunto. Ni ombedes alltså öva på att jama, skälla, ko-ko:a, "chiu:a" och så vidare. Det lär bli mycket talkörande i början, för att få in rytmerna, men om vi bara fokuserar och jobbar på det, så är jag övertygad om att det kommer att gå! Forza!

Ha en trevlig vecka, så ses vi på måndag!