[Lancelot] New version of ABC80-in-FPGA

Magnus Wedmark magnus at wedmark.se
Mon Jan 9 02:03:51 PST 2012

Hej Peter,

Jag heter Magnus Wedmark och är en 37-årig systemutvecklare från Gävle. Jag
hittade en referens till din FPGA-version av ABC-80 precis och tänkte höra
om koden fortfarande finns online eller går att få tag i på nåt sätt?
Sitter du fortfarande med liknande projekt?

Själv har jag suttit de senaste 8 åren(tror jag det är..) och labbat med
FPGA-kort som hobby. Dessutom kompletterat med en VHDL-kurs på Uppsala
universitet som gick bra. Riktigt roligt och outtömligt område som passar
min hjärna bra. Ett gäng roliga och fungerande projekt har det droppat ut,
som jag ska bli bättre att visa online. Just nu bara detta..
http://wedmark.blogspot.com/p/fpga-test-card.html

Jag tänkte försöka samla ihop ett gäng fungerande gamla hemdatormodeller
och få igång på mina FPGA-kort för roligt. Just nu kan jag få igång,
VIC-20, Commodore 64, TRS-80, Apple II..

MVH
Magnus Wedmark