[Dissonantia] Re: Hur blir det?

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Aug 4 14:06:41 PDT 2004

Hej!

Ja, hur blir det? Än så länge har jag hört positiva
kommentarer från fyra sopraner (medräknat Cattas lite
mer tveksamma "nja"), en alt, en tenor och en bas.
Tjejstämmorna kan visserligen omfördelas lite, men det
ser lite klent ut på den manliga sidan. Lina har (har
jag för mig) åtagit sig att kolla upp lite
transportmöjligheter, och det finns ett antal personer
med körkort i den hittills anmälda truppen, men det
saknas fortfarande en impromptu körledare.

Som läget ser ut nu är jag lite tveksam till att det
kan gå. Som sagt, ska det bli av måste vi sätta igång
med repandet SNARAST MÖJLIGT! Är det någon som har
koll på var de personer som ännu inte har svarat
håller hus (t.ex. Håkan, Helena, Lennart, Henrik,
Monica, Teresa) och kan tänka sig att kolla upp dem?

Körledarskapet är, vad ni än tror, inte så blodigt som
det kanske verkar. Vad som behövs är i väl i stort
sett någon som kan leda uppsjungningen, ta ton utifrån
en stämgaffel (som kan få lånas av mig), och markera
tempo. Själva inlärningen kan jag som sagt hjälpa till
med. (Notera att de tre uppgifterna ovan kan
portioneras ut till olika personer de med!) Om just DU
sitter och funderar på att du faktiskt skulle kunna
klara av något av det här, MEDDELA DET SFSM! Moraliskt
stöd utlovas, samt samarbete och god vilja från alla
andra (eller hur?).

Det brådskar!

Sara

___________________________________________________________ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!  http://uk.messenger.yahoo.com