=?iso-8859-1?q?RE:=20[Dissonantia]=20"Veckans=20k=F6rmail, =20=20v.=2046"?=

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tors Nov 11 14:59:27 PST 2004

Maria skrev:

> Vid ett tidigare tillfälle hade vi pratat om att ev
> ha våra medeltida kläder på oss... Är det
> fortfarande något alternativ till alla
> röda/gröna/vita/blå/svarta färgförslag på kläderna?
> (Min ylleklänning är röd!)

Hmmm... Nej, det är det nog inte. Som jag minns var
det ett antal personer som egentligen inte hade något
medeltida/vikingatida att sätta på sig, och i
stressade hösttider vill jag inte lägga det kravet på
folk att de måste sy eller hitta kläder att låna. Det
blir lättare och mindre stressigt för oss alla om vi
helt enkelt kan hitta något i garderoben som ser bra
ut.