[Dissonantia] Inför uppsjungningen på lördag

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Nov 30 10:59:06 PST 2004

Hej på Dissonanterna!

Veckans körmail kommer den här veckan att bli uppdelat
i flera separata mail, för att det ska vara lättare
att navigera ibland all information. I det här mailet
tänker jag bara ta upp sådant som är relevant inför
lördagen.

------------------------

Ifall någon hade missat det: nu på lördag (den fjärde
december) ska vi sjunga på den gudstjänst som föregår
syföreningens julbasaar (eller vad det nu var).
Gudstjänsten börjar klockan elva, och beräknas pågå i
HÖGST en halvtimme. Efteråt är det väl trevligt om vi
kan mingla lite och visa alla vilken trevlig grupp
ungdomar vi är, men detta är helt på frivillig basis.

Vi kommer att träffas halv tio (9:30) i flygelsalen i
Eriksbergskyrkan. KOM I TID! Detta är inte
förhandlingsbart. Jag kommer att vara där från kvart
över nio, så efter det är det bara att droppa in.

Sångerna som ska sjungas är:

* Remember, O thou Man

* God Rest Ye, Merry Gentlemen

* Alta Trinita Beata

Förhoppningsvis i den ordningen, men detta ska jag
komma överens med Hillevi om på lördag. Info om
definitiv ordning följer alltså.

Noterna (som ni själva medtar) förvaras lämpligtvis i
en svart pärm/mapp. Mappar kan köpas t.ex. på LundeQ
för den hutlösa summan av 15:-. (Tror jag. Det var det
priset sist jag kollade, i alla fall.)

Vi kom igår överens om att vi för en gångs skull INTE
ska sitta uppe på orgelläktaren och sjunga, utan stå
framme vid altaret, för att på så sätt kunna utnyttja
akustiken till max. Praktiskt sett innebär detta att
ni INTE kan läsa under gudstjänsten, och att prydliga
kläder är viktigare än vanligt. När vi inte sjunger
sitter vi ner i de främre bänkraderna.

Klädkoden för dagen är SVART på nederkroppen (byxor
eller kjol) och VITT eller RÖTT på överkroppen. Ju
juligare röd, desto bättre. Kan ni undvika orange och
lila, så gör det. I nödfall kan jag låna ut en tröja
till behövande person av den kvinnliga fallenheten, i
stl 38.

-----------------------------

Kort repetition:

* Samling 9:30
* Medtag: relevanta noter i svart pärm eller mapp.
* Kläder: svart nedtill och vitt eller rött upptill
* Repa igenom det ni känner er osäkra på - kolla
texterna!

Ja, och så måste jag förstås säga att jag har fullt
förtroende för er, och för att det här kommer att gå
bra! Nu tar vi och sprider lite julstämning (komplett
med svavel och helveteseld) bland kyrkofolket! ;-)

/Sara