[Dissonantia] Sjunga carols för English Society?

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Tis Nov 30 11:06:49 PST 2004

Hej, igen!

Som jag nämnde igår har jag i år åkt på att leda
carolkören för English Societys julfest. Detta är en
högst opretantiös tillställning, men oj, vad roligt
det vore att faktiskt få ihop till en kör! A-studenter
är notoriskt dåliga på att våga sjunga, och B-, C- och
D-studenter är inte mycket bättre. Än så länge har tre
personer skrivit upp sig på listan, och två av dem är
jag själv och Katerina. Alltså, vi behöver folk, och
det i alla stämmor.

Dagen som det handlar om är den 8:e, dvs nästa onsdag.
Tre låtar kommer att tränas in: Ding Dong Merrily on
High, Deck the Hall, och Gabriel's Message, som vi
tittade på igår. Inget övermåttan svårt, alltså.
Första repet äger rum nu på onsdag (imorgon) klockan
fyra här på engelska institutionen, och sedan repar vi
förmodligen någon gång i början av nästa vecka också.
Om intresse finns i övrigt kan vi titta på dem på
kören i nästa vecka också - det är ju trevliga visor!

Hör av er till mig om ni känner er sångsugna, så
berättar jag mer. Ersättning utgår för övrigt i form
av pepparkakor. (Mmmm... pepparkakor...)

Ta hand om er!