[Dissonantia] Kör 15 aug. inställd!

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Sön Aug 14 04:28:16 PDT 2005

Hej på er!

Trots alla mina förhoppningar på det motsatta,
lyckades jag inte undkomma den förkylning som Joakim
har dragits med ett tag nu. Nu är jag visserligen på
bättringsvägen, men min röst har försvunnit nästan
helt, och en tur ner till sophuset lämnar mig matt och
andfådd. M.a.o. tror jag inte att jag kommer att kunna
ta mig in till stan imorgon, än mindre leda en kör. Vi
får alltså vänta till nästa vecka med att dra igång.

Därmed är det inte sagt att varken ni eller jag ska gå
sysslolösa under veckan. Efter lite grubblande på
vilka sånger som vi 1) kan hyggligt 2) inte är
URLEDSNA på och 3) kan få att låta bra på kort tid,
har jag följande preliminära lista av sånger som ni
kan titta på till nästa måndag:

* So Trinken
* Hans B.
* Hanacpachap
* Falalalan
* Remember, O thou man

Fler låtar kommer förmodligen att läggas till dessa,
men börja titta på de här hemma, är ni snälla. Lyssna
gärna igenom både era egna stämmor och "helheten", så
att ni har hyfsad koll redan innan vi träffas nästa
vecka. Med tanke på låtarnas karaktär, föreslår jag
att ni tittar lite extra på Falalalan och So trinken -
So trinken för att det var länge sedan vi gick igenom
den, och Falalalan för att... Tja - behöver jag
egentligen förklara varför? ;-)

Nu måste jag tillbaka till soffan, tror jag. Ha en bra
vecka, så ses vi den 22:a!