[Dissonantia] Veckans körmail, v. 34

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Aug 26 07:27:59 PDT 2005

Hej på er, korister!

Ledsen att körmailet har dröjt - jag vet inte vart
dagarna har tagit vägen! Men här är det, i alla fall.

--------------------------------

I måndags (22/8) träffades vi igen, för första gången
efter sommaren, och fröjdade oss storligen. Det
viktiga just nu är naturligtvis att träna in en
repertoar inför kulturnatten, den 10 september, och
det satte vi igång med. Av de sånger jag hade skickat
ut till er, hann vi med att träna på fyra: So Trinken,
Hans B., Falalalan och Hanacpachap. De satt hyfsat
bra, tycker jag, men kika lite till på dem, om ni
känner er osäkra. Ja, och om ni inte var närvarande i
måndags så räknar jag naturligtvis med att ni tränar
hemma så att ni är säkra på era stämmor.

--------------------------------

Inför nästa rep (29/8) vill jag att ni tittar närmare
på Remember, O Thou Man, samt (eftersom vi nådde en
consensus om att Spanskt Är Bra) Todos los bienes,
Cucú och Fata la parte. Kan vi sätta alla dem på
måndag har vi en repertoar på sammanlagt åtta låtar
inför kulturnatten, vilket låter rätt idealiskt, i
mina öron.

Vi måste även bestämma hur vi ska göra med sådant som
kläder ("medeltida" eller inte? Behöver någon låna?
Kan någon låna ut?), samt bestämma vilken tid vi vill
sjunga. Åsikter i dessa frågor medtages.

Hur ser det annars ut med fikalista? Har vi någon
alls, nu? (Lina, den här frågan bollar jag glatt
vidare till dig.)

Det var allt från mig. Trevlig helg på er, allihop!