[Dissonantia] Veckans körmail, v. 7

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons Feb 16 06:53:01 PST 2005

Hej på alla!

Onsdag, snöigt och snart, snart ska jag åka från
jobbet. Men först: ett körmail!

--------------------------------------

I måndags (14/2) åt vi goda AHD-kakor, men innan dess
tränade vi som små gnuer på Falalalan, och lyckades
komma igenom hela versen. (Hurra!) Jag hoppas att ni
känner er vederbörligen stolta och nöjda med er
insats. Det är, som sagt, det svåraste stycke vi har
gett oss i kast med hitintills.

--------------------------------------

Jag när en förhoppning om att vi nästa måndag (21/2)
kan komma att ta oss igenom HELA 1:a versen på
Falalalan, omringad av refränger. Tills dess kan det
alltså vara en bra idé att ni (läs: ni bör göra
följande)

* ser till att ni kan era stämmor, både vers och
refräng. DETTA ÄR NATURLIGTVIS EXTRA VIKTIGT OM MAN
MISSADE MÅNDAGENS REP.

* tittar en smula på övergångarna mellan de två.
Särskilt basarna kan behöva titta på det här, så att
de är beredda på att gå ner i djupet efter att ha
flöjtat sig igenom versen

Jag hoppas även att vi kan börja titta på verserna 2
och 3, och att vi kan gå tillbaka till någon av vårens
andra nykomlingar (Cucú, Todos los bienes eller Fata
la parte) och repetera lite.

---------------------------------

För att övergå till något helt annat: Jag skulle vilja
be om körens tillåtelse att få måndagen den 4:e april
ledigt. Om detta innebär att någon vikarierar för mig
eller att körrepet helt ställs in är en relevant fråga
i sammanhanget, och en som jag inte har något svar på.
Kommentarer? Förslag? Tillåter ni ens att jag tar
ledigt? Det vore bra om vi kunde antingen diskutera
det mailledes eller ta upp det nästa rep. Påminn mig
gärna!

Ha en trevlig vecka, så ses vi!