[Dissonantia] Veckans körmail, v. 18

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Ons May 4 00:02:51 PDT 2005

Hej på er!

För det första: ber om ursäkt på avsaknad av körmail i
förra veckan. Jag skyller på att jag har kommit in i
den "tankspridda" fasen i avhandlingsskrivandet, då
det enda jag tänker på är tabeller och analyser. Nåja,
med eller utan acceptans av förmildrande
omständigheter så ber jag om ursäkt och lovar att
försöka se till att det inte upprepas alltför ofta.

I måndags (2/5) beslutades det att terminens
uppsjungning kommer att äga rum den 15:e maj, dvs. om
en och en halv vecka. Av de mail som kommit in i
frågan verkade det vara det bästa alternativet, och
alla stämmor kommer (typ) att vara representerade. Så
boka in den söndagen nu, är ni snälla! Om ni inte kan
vara med, och tror att det finns en möjlighet att jag
har missat det, hör av er till mig snarast.

Med anledning av det gick vi igenom de tre sånger som
vi ska sjunga upp med, dvs. H.C., Falalan och Todos
los bienes. Jag önskar att jag kunde säga att det gick
bra, men det kan jag tyvärr inte. Det lät inte
särskilt bra alls. Ergo: ÖVA, ÖVA, ÖVA!!!

---------------------------------------

Så, tills nästa vecka förväntar jag mig att alla
stämmorna sitter i de tre aktuella sångerna. Jag
förväntar mig även att ni är så pass bekanta med
texterna (även i de verser som inte kommer först) att
ni INTE snubblar på orden och tappar bort er. Alla
stavelser ska sitta på (rätt) plats. Punkt. Har ni
frågor om uttal och/eller stavelseplacering, ring mig
hellre än att träna in fel.

Dessutom, eftersom det nu inte lät så lysande i
måndags pratade vi om att lägga in ett extra
reptillfälle inför kyrkosjungningen. Dagen i fråga
(som var den dag då alla närvarande kunde) är
torsdagen den 12:e, vilket alltså är torsdag i nästa
vecka. Jag ska kolla upp möjligheten att vara i
Eriksbergskyrkan då, men kolla gärna alternativa
lokaler om ni har sådana, för säkerhets skull.

Det var väl allt från mig den här gången. Hoppas att
ni får en trevlig Kristi Him, och träna flitigt nu! På
måndag måste det sitta!

Vi ses!