[Dissonantia] Veckans körmail, v. 47

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Nov 25 00:56:52 PST 2005

Hej på er!

Bättre sent än aldrig: här kommer veckans körmail!

----------------------------------

I måndags (21/11) sjöng vi igenom alla de sånger som
ska sjungas i kyrkan den 11 i nästa månad, dvs. Adeste
fideles, O come, Emmanuel, Gabriel's Message och
Xicochi. Vi beslutade även att inte välja bort någon
av dem, utan att försöka få sjunga alla, eftersom de
är så trevliga!

----------------------------------

Nu är det bara två rep kvar innan gudstjänsten i
fråga, men det känns som om det här kan bli riktigt
bra. Vi behöver titta mer på Adeste fideles, och få
till lite nyanser på den - er "läxa" till på måndag
blir alltså att bekanta er med texten och naturligtvis
se till att era stämmor sitter som berget!

Annars tänkte jag höra om jag kan lite på att ni tar
ansvar för att ni kan era stämmor, så att vi kan börja
titta på en ny sång (som inte ska sjungas i kyrkan) nu
på måndag? Jag har nämligen hittat en sättning på
Carol of the bells (a.k.a. Hark how the bells) som
verkar skojig, och efter jul lär det väl inte kännas
aktuellt att sjunga sådant... Men om vi ska kunna
börja med något nytt så gäller det att ni kan era
stämmor så pass, att vi bara behöver dra igenom
sångerna någon gång för att påminna oss om dem. Om ni
tycker att vi borde koncentrera oss på kyrkosångerna
och inte börja på något annat kan ni väl skriva en rad
och protestera, annars tar jag med mig nya noter på
måndag.

Ha en trevlig helg, allihop, och ta hand om er!

Sara