[Dissonantia] Sjung in Advent

Maria Eriksson sophia_eriksdotter at yahoo.se
Fre Nov 25 06:44:54 PST 2005

Hej

  Som jag nämnde i måndags så är det "Sjung in Advent" i morgon lördag kl 16.00 i Helga Trefaldighets kyrkan (där vi sjöng i oktober).

  Kända adventssånger och psalmer kommer att ljuda under ung. en timme.
  Bereden väg (dala koralen), Dotter Sion (ur Händels Judas Maccabeus och Josua), Gunnar Wennerbergs "Gören portarna höga", Otto Olssons "Advent" med flera sånger och instrumentala stycken och så givetvis Hosiannna. Tar jag inte helt fel så kommer bl a "O kom Imanuel" sjungas bland psalmerna (och den kan ni, fast här sjunger vi den svenska texten).

  Väl mött i morgon!
  /Maria