[Dissonantia] Veckans körmail, v. 7

Sara Lilja femina_mendax at yahoo.com
Fre Feb 17 01:41:28 PST 2006

Hej, alla!

Det verkar tyvärr som att det börjar höra till
vanligheterna att jag inte får ut körmailet förrän
sent i veckan... Ber om ursäkt. Jag ska försöka bättra
mig, men kan tyvärr inte garantera något alls.

Nåväl, bättre sent än aldrig: I måndags (13/2) var vi
mycket flitiga, och satte ihop Hans B och So Trink
till ett mycket stämningsfullt medley. För er som inte
var där ser det hela ut som följer:

H.B. vers 1 + 2 som vanligt -> So Trinken rakt igenom
ett varv -> H.B. vers 3.

Viktigt att notera är att för att det här ska funka så
MÅSTE ni titta upp på mig i låtövergångarna för att få
det nya tempot. Ni gjorde det jättebra i måndags, så
fortsätt så! Notera även att vi har höjt både H.B och
So Trinken till G-dur, dvs. ett helt steg.

Sedan sjöng vi även igenom Her wiert och Falalan. Var
ni inte med i måndags, så repetera dem på egen hand,
är ni snälla.

-------------------------------

Nu på måndag (20/2) tänkte jag att vi kunde ha en
engelsk dag, och sjunga våra tre "renässansvisor",
dvs. Come Again, Pastime och Drink to me. Om Come
Again överhuvudtaget ska komma ifråga för
uppsjungningen måste vi faktiskt sätta den för en
gångs skull - än så länge har det ju inte gått helt
bra på den fronten. De andra två hyser jag större
förhoppning om, men naturligtvis ska ni titta igenom
alla tre, för säkerhets skull.

På måndag måste vi även ta ställning till Elisabeths
förslag på datum. Personligen skulle jag gärna sjunga
i maj snarare än i slutet av april, men om ni andra
tycker att den 23:e (22:a?) är bra, så kan jag vika
mig. Påminn mig dock om att vi måste prata igenom det
hela!

Så. Jag tror att det var det hela. Kommer jag på något
mer så hör jag av mig.

Trevlig helg på er, så ses vi på måndag!

Eder trogna maestra,

Sara